Forschung | Publikationen
Abgeschlossen
Publikation zum ADScanner
6732 Ansichten •2Borkowska EN - HYPERACTIVITY AND INATTENTION OF CHILDREN IN THE ASSESSMENT OF TEACHERS AND THE RESULTS OF THE ADSCANER SYSTEM TEST
6739 Ansichten •2Borkowska DE - HYPERAKTIVITÄT UND UNACHTSAMKEIT DER KINDER BEI DER BEURTEILUNG DER LEHRER UND DER ERGEBNISSE DES TESTS DES ADSCAN-SYSTEMS
7143 Ansichten •Slow Cortical Potential Neurofeedback in Chronic Tinnitus Therapy: A Case Report
16704 Ansichten •Kostka Rostock 2009
16241 Ansichten •Managing the Stress Response: The Use of Biofeedback and Neurofeedback with Olympic Athletes
14571 Ansichten •Einsatz psychophysiologischer Techniken zur Messung der Nutzererfahrung mit Unterhaltungstechnologien
14376 Ansichten •Validity and Reliability of Limits-of-Stability Testing: A Comparison of 2 Postural Stability Evaluation Devices
13476 Ansichten •Emotion Recognition from Electromyography and Skin Conductance
13150 Ansichten •Evaluation des arthroskopischen Broström-Gould Verfahrens zur Therapie der chronischen Instabilität des oberen Sprunggelenkes (2021-10 Dissertation)
12364 Ansichten •Tinnitus Therapie mit dem Warnke-Verfahren
12259 Ansichten •FLIC-Infopaket
12215 Ansichten •Evaluation eines neuen Trainingsprogramms zur Verbesserung der Lese- und Rechtschreibfähigkeiten funktionaler Analphabeten - Rüsseler
12081 Ansichten •Einführung in das FLIC-Konzept
11988 Ansichten •AlphaPlus JOB
11880 Ansichten •Comparison of Manual Balance and Balance Board Tests in Healthy Adults
11861 Ansichten •Biofeedback an evidence based approach in clinical practice
11714 Ansichten •INTRASESSION AND INTERSESSION RELIABILITY OF POSTURAL CONTROL IN PARTICIPANTS WITH AND WITHOUT NONSPECIFIC LOW BACK PAIN USING THE BIODEX BALANCE SYSTEM
11403 Ansichten •Normierung und Training von sechs basalen auditiven Zentralfunktionen
11218 Ansichten •Gehirn und Geist - Veröffentlichung zum Warnke-Verfahren
11165 Ansichten •Strukturelle Veränderungen bei erwachsenen funktionalen Analphabeten nach intensivem Training
11090 Ansichten •Visuelles Feedback und Haltungskontrolle bei Multipler Sklerose
11043 Ansichten •QUBIC Praxis
10987 Ansichten •Publikation zum ADScanner
Polskie Forum Psychologiczne, 2018, tom 23, numer 3, s. 502-515
DOI: 10.14656/PFP20180302
NADRUCHLIWOŚĆ I NIEUWAGA DZIECI W OCENIE NAUCZYCIELI I WYNIKACH BADANIA SYSTEMEM ADSCANER
HYPERACTIVITY AND INATTENTION IN CHILDREN
IN THE ASSESSMENT OF TEACHERS AND RESULTS OF ADSCANER SYSTEM
Summary. This study attempts to examine relations between ADScaner results (hyperactivity and inattention) and symptoms of ADHD of children assessed by their teachers. It was a screening study. Teachers selected children who were hyperactive, then ADHD Questionnaire were conducted with teachers to obtain ADHD symptoms of hyperactive and control children. All children were assessed by ADScanner system. It is a device for evaluating motor activity (Doppler radar) and attention
(Continuous Performance Test). Children assessed as hyperactive by their teachers performed worse in the attention task and had higher level of motor hyperactivity than the control group. In the entire group, overall performance on the ADScanner tasks was low but significant related to ADHD domains evaluated by ADHD Questionnaire. In separated hyperactive and control groups, there were no significant correlations. Teachers assessed students rather accurately. But the objective measures of hyperactivity and inattention are useful in a screening diagnosis of ADHD. Key words: motor hyperactivity, inattention, screening, ADHD
Kommentieren ist für diesen Kurs nicht aktiviert.
Diese Inhalte teilen
Link teilen
Auf sozialen Netzwerken teilen
Per E-Mail teilen
Bitte anmelden , um dies zu teilen Artikel per E-Mail.