Forschung | Publikationen

Forschung | Publikationen

Hier finden Sie zu unseren wichtigsten Themenkreise Forschungsergebnisse und Publikationen.

Verantwortlich Vanessa Petzold
Zuletzt aktualisiert 01.07.2024
Zeitaufwand 2 Tage 6 Stunden
Mitglieder 10
Forschungsbereich Lernförderung - Kinder und Jugendliche
Alle ansehen
Zentrale Automatisierungsstörungen als Ursache von Lernproblemen
Kostenlose Vorschau

Informationen über die Wirksamkeitsstudie zum Warnke-Verfahren

Foschungsbereich Fremdsprachenerwerb | FLIC
Alle ansehen
FLIC-Infopaket
Kostenlose Vorschau
Einführung in das FLIC-Konzept
Kostenlose Vorschau
Forschungsbereich HÖRTRAINING
Alle ansehen
Low-Level-Training
Kostenlose Vorschau

QUBIC Praxis
Kostenlose Vorschau

HÖREN FINDET AUCH ZWISCHEN DEN OHREN STATT

Kostka Rostock 2009
Kostenlose Vorschau

Hörwahrnehmungstraining (HWT) mittels automatisierter Testbatterie zur Verbesserung kognitiver und zentraler Hörverarbeitung bei adulten Schwerhörigen

Forschungsbereich Bio- und Neurofeedback
Alle ansehen
Biofeedback an evidence based approach in clinical practice
Kostenlose Vorschau

Keywords: Biofeedback; Gastrointestinal disorder; Insomnia; Clinical procedure; Education
The full article here:
http://www.bfe.org/articles/Clinical%20biofeedback.pdf

Forschungsbereich ADS/ADHS
Alle ansehen
Publikation zum ADScanner
Kostenlose Vorschau

Polskie Forum Psychologiczne, 2018, tom 23, numer 3, s. 502-515
DOI: 10.14656/PFP20180302
NADRUCHLIWOŚĆ I NIEUWAGA DZIECI W OCENIE NAUCZYCIELI I WYNIKACH BADANIA SYSTEMEM ADSCANER
HYPERACTIVITY AND INATTENTION IN CHILDREN
IN THE ASSESSMENT OF TEACHERS AND RESULTS OF ADSCANER SYSTEM

Summary. This study attempts to examine relations between ADScaner results (hyperactivity and inattention) and symptoms of ADHD of children assessed by their teachers. It was a screening study. Teachers selected children who were hyperactive, then ADHD Questionnaire were conducted with teachers to obtain ADHD symptoms of hyperactive and control children. All children were assessed by ADScanner system. It is a device for evaluating motor activity (Doppler radar) and attention
(Continuous Performance Test). Children assessed as hyperactive by their teachers performed worse in the attention task and had higher level of motor hyperactivity than the control group. In the entire group, overall performance on the ADScanner tasks was low but significant related to ADHD domains evaluated by ADHD Questionnaire. In separated hyperactive and control groups, there were no significant correlations. Teachers assessed students rather accurately. But the objective measures of hyperactivity and inattention are useful in a screening diagnosis of ADHD. Key words: motor hyperactivity, inattention, screening, ADHD

Forschungsbereich Tinnitus
Alle ansehen
Tinnitus Therapie mit dem Warnke-Verfahren
Kostenlose Vorschau

aus: Tinnitus Forum (2-2008)
von W. Scholtz

Slow Cortical Potential Neurofeedback in Chronic Tinnitus Therapy: A Case Report
Kostenlose Vorschau

Keywords: Tinnitus therapy; Slow cortical potential Neurofeedback; quantitative electroencephalography
An Official Journal of PMC
www.ncbi.nlm.nih.gov
TECHNICAL NOTE
The full article can be obtained here:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4856729/pdf/10484_2015_Article_9318.pdf

Forschungsbereich Gleichgewicht | Balance
Alle ansehen
Comparison of Manual Balance and Balance Board Tests in Healthy Adults
Kostenlose Vorschau

Keywords: Biodex balance system; Single leg stance; Timed up and go
An Official Journal of ARM
The full article can be obtained here:
https://www.e-arm.org/journal/view.php?doi=10.5535/arm.2011.35.6.873

Neuer Gleichgewichtsfähigkeitsindex als Screening BMC Geriatrics 2023-01
Kostenlose Vorschau

Zusammenfassung: Forscher haben eine neue Methode entwickelt, mit der das Risiko eines kognitiven Rückgangs anhand der Gleichgewichtsfähigkeit einer Person vorhergesagt werden kann.

Zur MediBalance PRO Produktseite.

Alle Informationen rund um unser Gleichgewichtssystem.